Thursday 21 July 2011

PELAJARAN

Bismillah,
Dengan mahuNya Allah, Rayden masih meneruskan perjalanan menulis blog untuk bacaan sahabat semua. Segala yang ditulis dan dicatit hanyalah perkongsian pengalaman semata-mata. Ambil ia sebagai pelajaran dan bezakan dalam kehidupan seharian.

Bukan hak Rayden untuk mengajar sahabat semua. Tetapi tanggungjawab hanyalah menjelaskan apa yang diperolehi hasil dari pengalaman. Jangan ikut apa yang Rayden buat, tetapi lihatlah apa yang Rayden bawakan.

Penyesalan,

Selama ini Rayden percaya dan yakin segala yang apa Rayden lakukan selama ini adalah diatas jalan yang lurus. Tetapi setelah  dibacakan dan dijelaskan barulah Rayden sedar ia adalah bersandarkan pada diri sendiri semata- mata  bukan dengan mahuNya Allah.

Jangan ikut apa yang Rayden buat, tetapi lihat apa yang Rayden bawakan. Terpulang pada sahabat semua untuk membezakan yang hak dan batil. Rayden hanya menjelaskan.

Persoalan,

Apa yang Rayden bawakan? Hanyalah semata-mata kemudahan pelajaran untuk pembelajaran anak generasi kita. Portal 1mystar, tuisyen melalui internet. Secara pandangan mata kasar ia hanyalah portal semata-mata tetapi jika diteliti dan dizoom in kan sedalam-dalamnya ia adalah sebuah pelajaran untuk kita.

Mengapa,

Lihat dan bezakan pada diri kita sekarang ini. Dimanakah kita? Apakah pekerjaan kita? Mengapa kita disini? Jawapannya adalah satu. Kerana kita buat semua bersandarkan pada ikutan orang lain dan diri sendiri bukan dengan mahuNya Allah. Jika dengan mahuNya Allah kita yakin kita takkan tersasar dijalan yang lurus. Kita akan belajar bersungguh-sungguh dalam menuntut ilmu dengan mahuNya Allah.

Pembeda,

Apakah kita mahu anak kita seperti kita? Yang telah tersasar dan kita mahu mereka juga tersasar seperti kita? Pasti tidak! Jadi sahabat semua bezakanlah, jangan kita ikut orang,  ikutlah apa yang telah dijelaskan. Jangan jadi orang kebanyakan yang banyak menolak perkara yang positif(hak) dan menerima perkara yang negatif(batil) anda akan tersasar.

Jawapan,

Jawapan ada dalam diri anda sendiri. Terpulang pada anda. Bezakanlah. Rayden hanya menjelaskan pada yang menghendaki sahaja.

Alhamdulillah.

THINK WHAT RICH PEOPLE THINK, DO WHAT RICH PEOPLE DO AND YOU WILL RICH TOO!
I COMMIT TO GET PLATINUM MYSTAR HERE!

No comments:

Post a Comment