Saturday 17 July 2010

9/10 KEKAYAAN DATANG DARI PERNIAGAAN

100% pasti... 9/10 kekayaan datang dari perniagaan!
Cuma.. kekadang antara kita masih tercari-cari.. Apakah peluang perniagaan yang ingin diceburi? Apakah bidang perniagaan yang boleh menjana pendapatan yang tinggi disamping memberi pahala akhirat?
Sebelum kita ingin menceburi bidang perniagaan... kita perlu selidik dahulu isi yang tersirat disebalik 9/10 tersebut... Fakta mengatakan 74% jutawan dari perniagaan..! Bukannya dari seorang pekerja yang cemerlang.. tetapi dari seorang usahawan yang cemerlang...!
9 /10 cabang perniagaan yang paling utama ialah pendidikan... ingat tak surah Al- ‘Alaq?
“ Bacalah dengan menyebut nama Tuhanmu yang menciptakan. Dia telah menciptakan manusia daripada segumpal darah. Bacalah...! Dan Tuhanmulah yang paling Pemurah, yang mengajarkan manusia dengan perantaraan kalam. Dia mengajar manusia apa yang tidak ia ketahui.” (Surah Al-‘Alaq 96: 1-5)
Telah termaktub ilmu itu penting... kita dilahirkan dengan ilmu... peluang perniagaan dalam pendidikan terbuka luas...
Kepada berminat atau inginkan INSENTIF USAHAWAN RM1,000 dan ingin mengetahui lebih lanjut kejayaan saya dalam YES! Resources bersama produk Mystar boleh email pada yesresources@gmail.com atau mudah hubungi saya secara personal di H/P No. 017-283 0861

2 comments:

  1. ilmu memang penting... saya pun sibuk membuat latih tubi mystar persiapan SPM lagi 3 bulan... moga2 berkat... sambil tue bley jana pendapatan... setakat nie sorang downline.. iaitu cikgu saya cikgu salwati.. Sek. Men. Bandar Baru Sg. Buloh..

    ReplyDelete
  2. Great! Satu permulaan yang baik teruskan usaha semoga berjaya dalam SPM dan perniagaan Mystar!

    ReplyDelete