Monday 22 November 2010

RISK MANAGEMENT

Minggu lalu Rayden berdiskusi dengan beberapa orang prospek. Satu perbincangan yang agak menarik menenyentuh tentang perniagaan multilevel marketing. Subtopik utama jadi tajuk perbualan ialah risk management (pengurusan risiko). Kebetulan semua prospek tu semua ada ikatan persaudaraan dengan Rayden. Kena pulak semua memang aktif dalam perniagaan.
Dibawah adalah antara dialog yang sempat Rayden copy in mind. So! kepada anda semua, kalau boleh copy semua dialog ini untuk dijadikan panduan dalam perbincangan bersama prospek.
Prospek : Apa risiko utama dalam bisnes multilevel ni?
Rayden : Ala.. tak banyak.. cuma satu je! Tak Buat!
Prospek : Macam mane tu? Aku tak faham.
Rayden : Kita dah melabur dalam perniagaan, tapi tak usaha untuk maju kehadapan dan kembangkan rangkaian unit kita, alamatnya lingkuplah!
Prospek : Ok! Kalau aku dah melabur dalam mystar.. tapi tak dapat cari orang gak.. so macam mane? Risiko sape yang nak tanggung?
Rayden : Itu "Malas" namanya bro! Risiko terletak di tangan kau sendiri. Buka minda ko sikit! Dalam family kau ade dah ade 2 orang, kat tempat kerja kau ade 10, kawan rapat kau ade 15, kawan biasa ada lebih kurang 20, sedara-mara kau lagi? Takkan dalam semua tue, 6 orang ko tak boleh bawak masuk? Come on lah my friend.. be positive.. kita letakkan risiko ditahap kejayaan tertinggi.. insyallah berjaya.. Allah akan tolong hambanya yang kuat berusaha.
Prospek : Betul gak apa yang ko cakap?!
Rayden : So? Kau isi borang ini sekarang.. esok ko jumpa aku bawak modal sekali. OK!
I COMMIT TO GET PLATINUM MYSTAR HERE!

I COMMIT TO GET PLATINUM MYSTAR HERE!

I COMMIT TO GET PLATINUM MYSTAR HERE!

3 comments:

  1. satu website MLM yang terbaik yang pernah saya jumpa!

    ReplyDelete
  2. TQ.. semoga website YES! Resources jadi satu panduan utk anda dalam perniagaan MLM!

    ReplyDelete
  3. I LOVE U ALL...! Join Us Now! YES! Resources & Mystar!

    ReplyDelete