Friday 25 February 2011

DAKWAH ATAU PRESENTATION?

As-Salam 1mystar.
Kita ini umpama berdakwah dalam perniagaan multilevel marketing MLM. Mengapa ya? Kerana kita mengajak mereka menuju ke arah kebaikan. Menceburi bidang perniagaan dan mencari rezeki dengan cara yang betul dan halal. Lebih banyak kita berdakwah lebih besarlah peluang dan keuntungan yang kita perolehi. Insya-Allah, janji Allah itu pasti pada orang-orang yang kuat berusaha ingin merubah kehidupan menjadi lebih baik. Ini antara tips perniagaan multilevel marketing yang boleh dikongsi bersama anda diluar sana :-
1. Mulakanlah dengan bismillah dan ayat-ayat penerang hati (rujuklah dalam al-Quran) semoga Allah memberi petunjuk dan ruang untuk kita berniaga.
2. Berdakwah terhad hanya pada 2 orang pada satu masa - dakwah dari hati ke hati ia lebih mudah, mesra dan lebih rapat.
3. Berdakwah ditempat yang tenang dan sunyi - Teringat kita dulu masa time study kenapa kita study kat library? Sebab mudah terima ilmu yang kita pelajari? Itulah hidayah. Jangan buat ditempat yang bising seperti restoran sebab syaitan suka ditempat yang bising.
4. Hadkan waktu dakwah hanya 1jam sahaja - Jangan terlalu lama, kalau terlalu lama nanti client boring plak.
5. One more thing mulakan dengan satu persatu - tak perlu terangkan semua. Biar client faham satu demi satu dulu supaya client tak pening.
6. Lastly, sentiasa senyum selalu. Baru best!
Bijak tak? Mestilah!. Yang paling baik untuk peniagaan 1mystar ini, jadikan al-Quran sebagai satu petunjuk jalan dalam perniagaan. Moga-moga Allah memberkati segala usaha yang kita buat dan menganugerahi kepada kita rezeki yang halal. AMIN.
THINK WHAT RICH PEOPLE THINK, DO WHAT RICH PEOPLE DO AND YOU WILL RICH TOO!
If you ready to go to the next level and preset your financial blueprint to get higher potential of money blueprint, I suggest you to call me at 017-2830681 and get 1mystar portal now! I guarantee you will transform your life and family for the rest.... of your life.......!



I COMMIT TO GET PLATINUM MYSTAR HERE!
I COMMIT TO GET PLATINUM MYSTAR HERE!

I COMMIT TO GET PLATINUM MYSTAR HERE!

1 comment:

  1. Alhamdullillah! syukur ya RAHMAN ya RAHIM....

    " Ingatlah, sesungguhnya kepunyaan Allah apa yang ada di langit dan di bumi. Ingatlah, sesungguhnya janji Allah itu benar, tetapi kebanyakan mereka tidak mengetahui (nya)" Surah Yunus Ayat ke-55

    Sahabat niaga ku sekalian.. jadikan lah al-Quran sebagai petunjuk dalam menjalankan perniagaan... semoga kita beroleh manfaat.. amin

    ReplyDelete