Wednesday 29 June 2011

SERONOK BETUL BUAT DUIT

Memang seronok buat duit, bila banyak projek banyak jugalah yang masyuk. Waktu muda nilah waktu yang paling afdal untuk buat duit. Makin banyak kita buat duit, makin cepatlah duit kita bertambah. So, makin singkatlah masa kita untuk retire cepat.

Kita mesti keluar dari kepompong pemikiran keluarga kita. Mereka semua bersara ketika umur mencapai 55 tahun. So takkan kita nak sama macam mereka. Rayden insyallah umur 35 tahun capai matlamat 'never work again'. Masa ni bukan Rayden yang bekerja untuk buat duit. Tapi duit Rayden sendiri yang berkerja untuk Rayden.

Banyak cara yang kita boleh pelajari. Satu cara mudah. Set mind thinking untuk retire fast. Rayden ada satu contoh yang baik tak jauh dikawasan rumah Rayden, ada seorang pakcik ni umur agak 50-an tapi rasanya umur 40 dia dah tak berkerja. Orang lain pukul 7 pagi sibuk keluar rumah cari duit. Pakcik ni sibuk duduk rumah tengok orang lain pergi kerja. Dia pulak tak payah pergi kerja cari duit tapi duit yang bekerja untuk dia. Nak kata dia bela toyol tak pulak. Tapi dia bela banyak betul rumah sewa. Hahahah... Dahsyat betul!

So, masa depan kita terletak ditangan kita sendiri, kita yang menentukan. Bukan bos kita, bukan kawan kita, bukan upline kita, bukan downline kita dan bukan sesiapa pun. Tapi kita sendiri. Insya-Allah. Amin.

THINK WHAT RICH PEOPLE THINK, DO WHAT RICH PEOPLE DO AND YOU WILL RICH TOO!
I COMMIT TO GET PLATINUM MYSTAR HERE!

No comments:

Post a Comment